Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2012

Νερό: Πόσο πρέπει να πιώ;




Το νερό είναι η περισσότερο διαδεδομένη χημική ένωση (H υδρογόνο, Ο2 οξυγόνο) που είναι απαραίτητη σε όλες τις γνωστές μορφές ζωής στον πλανήτη μας. Βρίσκεται σαν αέριο στην ατμόσφαιρα, σα στέρεο (χιόνι και πάγος) και σαν υγρό (το 71,7% της επιφάνειας της γης καλύπτετε από νερό, ως ποτάμια, Λίμνες, θάλασσα). Όλα τα φυτά, ζώα και ο άνθρωπος, χωρίς νερό δεν ζουν, πεθαίνουν γρήγορα και όπως δίδαξε ο Θαλής και ο Αριστοτέλης «το νερό είναι η αρχή όλων». Στον άνθρωπο: το 59-60% του βάρους του είναι νερό, ενώ νερό είναι το 90% του αίματος, το 75% το μυϊκού ιστού, 20% του λιπώδους ιστού, το 35% του εγκέφαλου κ.τλ.

Πόσο πρέπει να πίνουμε
Από τις καταβολικές διεργασίες του ανθρωπινού οργανισμού παράγονται 200-300μλ νερό την ημέρα, το υπόλοιπο το λαμβάνουμε από τις διαφορές τροφές και το υπόλοιπο θα πρέπει να το παίρνουμε στην αρχική του μορφή: 10 με 12 ποτήρια νερο=2000 λίτρα την ημέρα
Επίσης το πόσο νερό θα πρέπει να καταναλώνουμε, εξαρτάτε από την άσκηση που κάνουμε, τις ανάγκες που έχει ο οργανισμός κάθε φορά, τον καιρό και τις τροφές που καταναλώνουμε.

Που βοηθά το νερό
1. στη διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος
2. στην καλή λειτουργία της καρδιάς
3. στην ενυδάτωση του δέρματος
4. στην απώλεια βάρους
5. στην θεραπεία του πονοκεφάλου
6. στην πέψη
7. στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών
8. στην καλύτερη διεξαγωγή της άσκησης
9. στην πρόληψη της αφυδάτωσης
10. στον καθαρισμό του οργανισμού από τοξίνες και κετονικάς ενώσεις (μέσω της ούρησης και των κοπράνων)

Πότε αυξάνονται οι ανάγκες
1. στην έκθεση σε ακραίες καιρικές συνθήκες. ώστε να διατηρηθεί η θερμοκρασία του σώματος
2. σε σκληρή άσκηση ή εργασία
3. όταν βρισκόμαστε σε κλιματιζόμενους χώρους
4. στην διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού
5. στον πυρετό, στη διάρροια, τον εμετό
6. αν υπάρχουν στην διατροφή πολλές φυτικές ίνες
7. αν υπάρχουν στην διατροφή πολλά αναψυκτικά/ καφές/ τσάι/ αλκοόλ

Πως θα κάνετε συνήθεια το να πίνετε νερό
1. πάρτε ένα μπουκαλάκι νερό μαζί σας που όταν αδειάζει το γεμίζουμε ξανά.
2. πριν από κάθε γεύμα ή σνακ πίνουμε ένα ποτήρι νερό.
3. μετά από γεύμα ή σνακ πίνουμε ένα ποτήρι νερό.
4. ζητάμε και πίνουμε νερό με τον καφέ/ αλκοόλ/ τσάι κ.τ.λ.
5. καταναλώνουμε κάθε 30λεπτα ένα ποτήρι νερό και αν χρειαστεί βάζουμε υπενθύμιση στο κινητό μας.
6. καταγράφουμε πόσο νερό πίνουμε.
7. όταν ασκούμαστε φροντίζουμε να καταναλώνουμε αρκετή ποσότητα νερού, τόσο κατά τα διάρκεια όσο και μετά το πέρας της άσκησης.



Επιμέλεια :
Ευανθία Καραμπίνα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Ιωάννης Σουπιός
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Αντιπρόεδρος Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών & Ερευνών (Ι.Δ.Μ.Ε.)

 
Lokris 24 Online Mag © 2011 Lokris 24 Facebook & Lokris24.com. Supported by Prime Skepsis

Οι απόψεις των Blogger του Lokris 24 δεν ταυτίζονται απαραίτητα μεταξύ τους. Εάν κάποιος, θέλει να μπει στην ομάδα του Lokris 24 ή θέλει να εκφράσει την άποψη σε κάποιο άρθρο, να στείλει το αίτημα του από το μενου ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑ.

Click Here